Zwangerschaps Pilates

Omdat pilates een zachte bewegingsvorm is kun je tijdens de zwangerschap op een veilige manier (onder begeleiding) pilates blijven beoefenen. Zwangerschaps Pilates is een rustige les waarbij bewustwording, beheersing en een juiste houding centraal staan. Bekkenproblemen kan je voor zijn door je lichaam subtiel te blijven trainen en uitdagenDe oefeningen die bij (zwangerschaps)Pilates horen zijn veilig om te doen in elk trimester, niet alleen om kracht, balans en uithoudingsvermogen op te bouwen, maar kan ook helpen om je bevalling soepeler te laten verlopen. We trainen bij de zwangerschaps pilates de schuine buikspieren. Ook  trainen we de  spieren in de billen en benen, omdat deze je bekken stabiliteit geven en ze het toenemende lichaamsgewicht moeten dragen. 

Je kan tot ongeveer 15 weken (als er geen complicaties zijn) meedoen met de normale Pilates les. Daarna is het aan te raden om de  zwangerschapsles te volgen.  Heb je helemaal geen ervaring met pilates? Dan kan je ook vanaf de eerste weken van je zwangerschap al mee doen met de zwangerschapsles.  Je buikspieren kan je in principe blijven trainen tot je een smalle gleuf op de middenlijn van je buik voelt ontstaan: een diastase. Door de groei van je baarmoeder ontstaat er druk op je buikspieren, waardoor ze uit elkaar wijken. Is de gleuf op jouw buik al voelbaar? In dat geval is het trainen van de rechte buikspieren niet meer aan te raden. De schuine buikspieren mag je gedurende je hele zwangerschap blijven trainen. (Bij de zwangerschapsles doen we uiteraard  geen oefeningen meer voor de rechte buikspieren.) 

(Overleg van te voren altijd even met je verloskundige of huisarts of het in jouw conditie verstandig is om aan lichaamsbeweging te doen.) 

De les gaat door bij minimaal 8 aanmeldingen. Indien er genoeg animo is wordt de les vaker gegeven op maandag! Je kan dan per week bekijken of je kan/wil mee doen. (Graag een plekje reserveren voor maandag ochtend 9.00 uur.)

Er zijn matjes aanwezig.  Je hoeft alleen zelf een grote dikke handdoek en een flesje water mee te nemen. Indien er nog vragen zijn kan je contant opnemen met 06-22303905

 

 

  

 

Social Media

   

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2011 - 2020 Dansen & Sporten op Terschelling | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel