Menu

Pilates Terschelling

Bij Pilates train je je belangrijkste spieren – ook wel je core of Powerhouse genoemd- te weten: bekkenbodem, buik, rug en benen. De oefeningen worden rustig en geconcentreerd uitgevoerd zowel staande als op de mat. Je focust je op je innerlijke kracht door je corespieren heel aandachtig te gebruiken en aan te spannen, terwijl je diverse low-impact bewegingen maakt. De spieren worden sterker, en je wordt flexibeler.

Deze afwisselende les heeft zowel een krachtige, dynamische kant als een rustige en ontspannende kant. De opbouw van een juiste lichaamshouding, kracht, en flexibiliteit op basis van de juiste ademtechnieken. Tevens voor diepe ontspanning en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten en het rekken van dieperliggende spieren waardoor je je vitaliteit en balans terugvindt. Een les waarin alle aspecten van jezelf aangesproken worden.  De les is een mix van de typische pilatesoefeningen met invloeden uit de dans.

Pilates heeft onwijs veel voordelen, want je kan de principes van Pilates in elke andere training benutten! Maar ook voor het herstel van blessures of bij bijvoorbeeld rugklachten is Pilates bij uitstek geschikt omdat je heel gecontroleerd je spieren traint.

Voordelen van pilates:

  • Met Pilates verbeter je jouw kracht, flexibiliteit en balans. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en je versterkt je core om je wervelkolom te ondersteunen. 
  • Dit zorg voor een verbetering van je houding en versterking van de diepe spieren: gedaan met rugpijn, een plattere buik, een sterker en soepeler lichaam.
  • Verbetering en betere controle van sportbewegingen. (Voor bij bijvoobeeld: Bootcamp, dansen, hardlopen. Je leert je lichaam bewuster en meer gefocust gebruiken.)
  • Je coördinatie verbeterd.
  • Versterking zelfbewustzijn.
  • Verbeterde lenigheid.
  • Draagt bij aan algehele fysieke fitheid.
  • Minder risico op blessures of spieronevenwicht.
  • Verbeterde balans; lichamelijk én geestelijk.

Pilates helpt je dus kort gezegd met je houding in het dagelijks leven en bij sport te verbeteren.

Iedereen kan pilates beoefenen op zijn/haar eigen niveau, op elke leeftijd en met jou eigen doelstelling. Als je een blessure hebt of bijvoorbeeld rugklachten. Wil je leniger worden?  Een zwakke rug versterken? Of beter kunnen presteren bij het hardlopen, bootcampen, fitnessen, voetballen of welke sport dan ook? Dan is Pilates de beste keus!

Aanmelden voor pilates kan hier

* Locatie West aan Zee

*Locatie Dorpshuis West

Social Media

   

  • bootcamp terschelling

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2011 - 2019 Dans-sportstudio Terschelling | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel